اکسپلور اینستاگرام چیست؟
صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) مهمترین صفحه این شبکه اجتماعی است که شما میتونید برترین پستهای منتشر شده در اینستاگرام را بستگی به سلایق یا علاقمندیهای خودتون مشاهده کنید.
حتی اگر شما اون پیجها رو فالو نکرده باشید!
پس تا اینجا معنی اکسپلور در اینستا رو کامل متوجه شدید اما در ادامه…
همانطور که گفتیم پستهای این بخش دقیقا مطابق با سلیقه شما توسز الگوریتمهای اینستاگرام به شما نمایش داده میشوند.
البته الگوریتمهای اینستاگرام نه تنها سلایق شما بلکه سلایق دوستانتون رو هم در نظر میگیرن! جالبه نه؟
برای ورود به اکسپلور اینستاگرام ، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم؟
پایین صفحه چند آیکن وجود داره مثل عکس زیر:
اون آیکن شبیه ذرهبین دقیقا همون اکسپلور اینستاگرامه.
اگر بخوام یکم سادهتر براتون توضیح بدم، پستهایی که شما توی اکسپلور میبینید بستگی به عکسها یا ویدئوهایی داره که قبلا لایک و سیو کردید.
محتواهای صفحه اکسپلور اینستاگرام دقیقا مانند همان محتواهاست. با این تفاوت که شما آن پیجها رو تاکنون فالو نکردید.
اما توی صفحه اصلی یا Home اینستاگرام، شما فقط محتواهایی رو میبینید که اونها رو فالو کردید.
الگوریتم بخش اکسپلور اینستاگرام خیلی باحاله! فقط اون محتواهایی رو به شما بازتاب میده که دوست دارید.
اگر توی دنیا یه نفر به همه سلایق شما احترام بزاره اون الگوریتم اکسپلور اینستاگرامه!
توی اکسپلور اینستاگرام شما استوری هایی که ممکنه شما به اونها علاقمند باشید رو هم خواهید دید. اون بالای صفحه منظورمه.
حالا که درک بهتری از بخش اپلیکیشن اینستاگرام دارید، بریم سراغ اینکه چگونه پست خود را در اکسپلور قرار دهیم.
اما قبل از اینکه گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام رو یاد بگیریم چند تا نکته کلیدی میخوام بتون بگم.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب میشود؟
همیشه گفتم بازم میگم که محتوا پادشاهه!
اینستاگرام میخواد پستهایی رو توی اکسپلور اینستاگرام به شما نمایش بده که اولا با کیفیت باشه و ثانیا شما به اون پستها علاقمند باشید.
میدونید یکی از شرطهای اصلی ورود پست به اکسپلور اینستاگرام چیه؟
محتوای جذاب دیداری! یعنی محتوایی که گرافیک و ظاهر خفنی داشته باشه.
با اینکه اینستاگرام تاحالا چیزی در مورد الگوریتم اکسپلور نگفته، اما تجربه نشون داده که پستهای صفحه اکسپلور اینستاگرام بر اساس فاکتورهای زیر نمایش داده میشه:
محتوای نمایش داده شده بر اساس پستهایی است که کاربر قبلا با آنها درگیر شده است.
محتوای نمایش داده شده، پستهایی هستند که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام جذب آنها شدهاند.
محتوای نمایش داده شده در اکسپلور، پستهایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر است.
شما کافیه بعد از ساخت اکانت اینستاگرامتون، چند تا پست رو در مورد موضوع مشابهی لایک کنید، تا در کسری از ثانیه محتوای اکسپلور اینستاگرامتون، برای شما شخصی سازی بشه.
5 نکته برای ورود به اکسپلور اینستاگرام
1) وقتی فالوئرهایتان آنلاین هستند محتوا منتشر کنید
این نکته شماره یک است، چون از همه سادهتر است. الگوریتم اینستاگرام پستهای جدید را هنوز هم به فالوئرهایتان نشان میدهد.
کسب تعامل با فالوورهایتان اولین قدم برای ورود به اکسپلور اینستاگرام است.
آنالیز اینستاگرام نوین هاب را چک کنید و بهترین زمان برای انتشار محتوا را بر اساس آنلاین بودن فالوورهایتان را مشاهده کنید.
بهترین ساعت انتشار پست
نکته مهم : اگر فالوورهایتان در ساعتی آنلاین هستند که شما نیستید، با استفاده از تقویم نوین هاب محتوای مورد نظر خود را زمانبندی کنید تا در ساعت مورد نظر منتشر شود.
2) از پستهای با تعامل بالا در اکسپلور بیآموزید
اینگیجمنت یکی از سیگنالهای اصلی رتبه بندی است که الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام به دنبال آن است در نتیجه باید محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید. اگر اکانتهای مربوط به حوزه کاری خود را دنبال میکنید؛ قطعا بهترین نمونه از آنها را در اکسپلور دیدهاید.
شما با مشاهده دقیق عملکرد آنها، به چیزی که مخاطبان آینده شما دوست دارند ببینند ، پی خواهید برد.
با اینکه لایک در برخی کشورها دیگر نمایش داده نمیشود اما هنوز هم میتوان پستهای با تعامل بالا را تشخیص داد. مثلا اگر پستی در اکسپلور میبینید که هیچ علاقهای به آن ندارید و یا اشتراکی با شما ندارد؛ مطمئن باشید که لایک بالایی داشته است.
3) به آنالیز توجه ویژه داشته باشید
به کارهایی که در حال حاضر انجام میدهید و برای مخاطبانتان جذاب است، نگاهی بیاندازید.
ببینید که عکسهای شما را بیشتر دوست دارند یا ویدیوهایتان را؟
محتوای سرگرم کننده را بیشتر میپسندند یا آموزشی؟
اگر بتواید مخاطبانتان را مجاب کنید تا پستهایتان را لایک کنند و کامنت برای آنها بگذارند، تعامل آنها به شما کمک میکند تا به اکسپلور اینستاگرام بروید.
نکته مهم: از آنالیز اینستاگرام نوین هاب استفاده کنید تا عملکرد بهترین محتواهای خود را بررسی کنید.
میزان بازدید ایمپرشن
4) استوریهای چشمگیر برای متقاعد کردن مخاطبانتان منتشر کنید
هنوز همه کاربران استوری در اکسپلور را نمیبینند، اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
پس برای آن آماده باشید. اما چطوری؟
ویل روبن، مدیر محصول اینستاگرام در گفتگویی گفته است: الگوریتم اینستاگرام، ترجیحات مشخصی برای قرار دادن استوری در اکسپلور دارد.
مهمترین پارامتر برای انتشار استوری در اینستاگرام، علاقه کاربران بر اساس استوریهایی است که از فالویینگهای خود دیدهاند.
5) مطالب خود را با فرمتهای جدید بارگذاری کنید
وقتی اینستاگرام فرمتهای جدید را معرفی میکند، تمایل دارد این فرمتها را به طور برجسته برای کاربران به نمایش بگذارد تا با آنها درگیر شوند. برای مثال قابلیت reels یک تب اختصاصی در برنامه اینستاگرام دارد به این دلیل که اینستاگرام میخواهد این ویژگی موفق شود.
استفاده از reels شانس شما را برای ایجاد تعامل و دسترسی ارگانیک افزایش میدهد. همچنین به تنوع فید شما کمک میکند و این امکان را به شما میدهد که مخاطبان خود را درگیر و علاقه مند نگه دارید.
راهکار تضمینی ورود به اکسپلور اینستاگرام
خرید اکسپلور اینستاگرام جواب میدهد؟ این سئوال خیلیهاست و جواباش هم این است: «بستگی دارد!». اکسپلور و الگوریتم ۲ غولی هستند که همه دربارهشان قضاوت نادرستی دارند. درحقیقت اگر بدانید این دو به چه زبانی سخن میگویند، رفاقت تنگاتنگی میان پیج شما و الگوریتم و اکسپلور پدید میآید. ایندو رفیقتان هستند. اما باید رسم دوستی را در مقابلشان به جای بیاورید. آن وقت است که رفاقت را در حق شما و پیجتان تمام میکنند.
جذابیت تیتر، طراحی و رنگبندی کاور بهعلاوه کپشن متناسب با پرسونای مخاطبتان
اصلا اینگونه فکر نکنید که چون در بالای شهر یک دفتر یا مغازه مجلل مشهور دارید، در اینستاگرام نیز برایتان فرش قرمز پهن کردهاند. الگوریتم یادگیرنده و هوشمند این شبکه به کسانی میدان میدهد که اولا مخاطبان خود و پرسونای آنها را بهدرستی بشناسند و براساس آن محتوا تولید کنند، ثانیا نسبت به صفحهشان احساس مسئولیت داشته باشند و با صرف وقت و هزینه کافی برایش محتوای ارزشمند بسازند و منظم نشر بدهند. پس باید توجه داشته باشید انتخاب کلمات انرژیبخش در تیتر و کپشن، بهره صحیح از رنگها در کنار استفاده از عکسهای اختصاصی دلنشین و افکتهای گرافیکی مخاطبپسند همچنین جریانسازی با محتوای پستها میتواند کاری بکند کارستان!
تبلیغات در پیجهای متناسب با سلیقه مخاطبان و بازه سنی هدف
اینکار میتواند پستتان را بهسرعت راهی اکسپلور کند و درواقع نوعی خرید اکسپلور اینستاگرام بهشکل غیرمستقیم است. بههرحال آن صفحهای که پست تبلیغاتی شما را منتشر کرده دنبالکنندگانی دارد و آن دنبالکنندگان، دنبالکنندگانی. پس پست جذاب شما اگر در بستر مناسب و جامعه درست خودش منتشر بشود، به قول خودمانی: «میترکاند!». به همین دلیل باید خدمتتان عرض کنیم در مورد تبلیغ و یافتن صفحات مناسب، هرقدر وسواس به خرج بدهید و مشاوره بگیرید بازهم کم است! یک تبلیغ خوب معجزه میکند و در مقابل تبلیغ در صفحات متقلب که فالوور تقلبی به صفحهتان میافزایند تا ثابت کنند موثر بودهاند، میتواند الگوریتم اینستاگرام را نسبت به پیج شما بدبین کند و نتیجهاش کمتر دیده شدن در تب اکسپلور اینستاست.
استمرار در تولید محتوای جذاب
برخی براساس یک ادعای کاملا غلط مدعی هستند اگر تا چند روز پس از آخرین پستشان، محتوایی منتشر نکنند آن پست لایک بیشتری خواهد گرفت و راهی اکسپلور میشود. این عقیده کاملا بیپایه است و در این شرایط اینستاگرام شما را بهعلت عدم فعالیت روتینِ مدنظر الگوریتم جریمه میکند. به اینصورت که در غیابتان صفحات با زمینه فعالیت مشابه را به اکسپلور میبرد و به مخاطبان و فالوورهای شما نشان میدهد.
انتخاب محتوا صفحه اکسپلور
به عبارت دیگه انتخاب محتوا در صفحه اکسپلور اینستاگرام هر کاربر بر اساس:
اکانتهای شخصی که اونها رو دنبال میکنه.
آنچه افراد از طریق اکانتهای کاربری خود دنبال میکنن.
انواع پستهایی که توجه کاربر رو به خودش جلب میکنه.
پستهایی با تعامل بالا نیز نمایش داده میشه.
تا اینجا فهمیدیم که الگوریتم صفحه اکسپلور اینستا بسیار هوشمند و شخصی سازی شده، کار میکنه. مسئله مهم این که ورود به اکسپلور اینستاگرام چطوری برای ما ممکن میشه؟
الگوریتم اکسپلور به زبانی ساده!
اینستاگرام به پستهایی که توجه کاربر رو جلب میکنن، نگاه دیگهای داره. برای تشخیص چنین پستهایی چیکار میکنه؟ وقتی شما پستی رو به اشتراک میذارین، اینستاگرام اون پست رو به 20% از فالوورهای شما نشون میده. اگه متوجه شد که اون 20% از پست شما با لایک، کامنت، سیو و Share استقبال کردن؛ پست رو مفید برای خودش و کاربراش میدونه. سپس پست رو در اکسپلور اینستاگرام با دیگر کاربرها به اشتراک میذاره چرا که اون پست رو مفید و خوب میدونه. نکته مهمی که در اکسپلور اینستا باید بدونین این هست که:
نکته
اینستاگرام اخیراً به پستهایی که سیو و Share بیشتری دارن، توجه بیشتری نشون میده.
برای دریافت Save و Share بیشتر میتونین، پستهایی با محتوای آموزشی درست کنین. در این حالت امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام برای شما بیشتر میشه.
جمعبندی
ممنون که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید. در این مقاله به نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام اشاره شد. اگر در این رابطه اطلاعاتی دارید ممنون میشویم که با ما درمیان بگذارید و اگر این مطلب برایتان مفید بوده است نظراتتان را برایمان بنویسید. اگر به دنبال مقالات بیشتر هستید از وبلاگ آی مهدیار و برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ از وبسایت آی مهدیار دیدن کنید.
منبع آموزش سایت :
- ۰۰/۱۲/۲۷