سایت فروشگاه کافه فایل ( کتاب های نایاب )‌

فروش انواع فایل ها ( نرم افزار ، کتاب های نایاب ، برنامه های هک ، آموزش های مختلف )

سایت فروشگاه کافه فایل ( کتاب های نایاب )‌

فروش انواع فایل ها ( نرم افزار ، کتاب های نایاب ، برنامه های هک ، آموزش های مختلف )

فروش انواع فایل ها ( نرم افزار ، کتاب های نایاب ، برنامه های هک ، آموزش های مختلف )

  • ۰
  • ۰

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی حاوی عکس و فیلم است. حافظه کش به منظور افزایش کارایی برنامه و جلوگیری از بارگیری مجدد، اطلاعات را در خود ذخیره می کند پس هر بار که شما اپلیکشن را باز می کنید تصاویر نمایش داده شده در حافظه کش اینستاگرام ذخیره می شوند. این کار منجر به کاهش مصرف اینترنت می شود اما پس از مدت طولانی حافظه کش پر شده و برای ذخیره سازی سایر اطلاعات نیاز به آزاد شدن فضا دارد. در این مطلب از میزبان فا مگ قصد داریم به آموزش حذف حافظه کش اینستاگرام بپردازیم. همچنین می توانید سوابق جستجوی خود را نیز حذف نمایید.

پاک کردن حافظه کش در اینستاگرام اندروید
تاکنون به این فکر کرده اید چرا زمانی که آفلاین هستید برخی تصاویر اینستاگرام نمایش داده می شود؟ آیا اینستاگرام حافظه کش دارد؟ پاسخ بله است. همان طور که ذکر شد اینستاگرام نیز مانند سایر برنامه ها دارای حافظه کش است. اگر مدت طولانی از اینستاگرام استفاده کرده اید مقدار زیادی از حجم حافظه کش اینستاگرام شما اشغال شده است و این اتفاق منجر به کند شدن اپلیکیشن اینستاگرام خواهد شد. بنابراین لازم است حافظه کش اینستاگرامتان را پاک کنید. اما سوالی که مطرح می شود این است که دقیقا منظور از حافظه کش چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

مطالب آموزش داده شده در این مقاله به شرح زیر است:

حافظه کش اینستاگرام چیست؟
تصاویر مختلف پست شده توسط حافظه کش اینستاگرام ذخیره می شوند. در واقع حافظه کش با یک بار ذخیره سازی این تصاویر از بارگیری مجدد آن ها جلوگیری می کند. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف اینترنت، باعث افزایش سرعت لود شدن همان تصاویر و ویدیوها در دفعات بعدی می شود.

⚫🔴 اما نحوه حذف حافظه کش اینستاگرام به چه شکل است؟ نگران نباشید در ادامه به شرح مفصل این موضوع می پردازیم.

پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید
حتما برای شما پیش آمده که پس از مدتی کار کردن با اپلیکیشن اینستاگرام شاهد کندی، هنگ کردن و مشکلاتی از این قبیل باشید. این اتفاقات معمولا زمانی پیش می آید که حافظه کش اینستاگرام شما پر شود در چنین حالتی نیاز است حافظه را پاک کنیم. بنابراین در صورت بروز مشکلات این چنینی، باید از حافظه کش پر شده اینستاگرام خلاص شویم. سه روش برای حذف حافظه کش اینستاگرام وجود دارد که هر کدام را به طور جداگانه آموزش می دهیم.

حذف کش اینستاگرام از طریق تنظیمات گوشی
لغو نصب اپلیکیشن اینستاگرام
پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام

پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید
همانطور که گفتیم حافظه ی کش یا همان حافظه ی پنهان، بخشی از اطلاعات غیر ضروری است که بطور مستقیم به کار ما نمی‌آیند. در واقع اینستاگرام با ذخیره کردن این اطلاعات کمک می‌کند پست ها یا استوری هایی که قبلا دیده‌اید، در دفعات بعدی راحت‌تر و سریع‌تر لود شوند. به این ترتیب، مصرف اینترنت شما نیز کمتر خواهد شد.
در ادامه ی این مقاله با آموزش نحوه پاک کردن کش اینستاگرام، در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود.

مراحل پاکسازی حافظه اینستاگرام در اندروید
1.برای پاک کردن کش اینستاگرام، ابتدا مطابق شکل زیر به بخش Settings یا همان تنظیمات موبایل خود مراجعه کنید.

مرحله اول پاک کردن کش اینستاگرام

2. در قسمت تنظیمات، بخش Apps یا برنامه ها را بیابید. برای پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام، از میان برنامه های مختلف، اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کرده و انتخاب کنید.

مرحله دوم پاک کردن کش اینستاگرام

3.مطابق تصویر گزینه Storage را که برایتان نمایش داده خواهد شد، انتخاب کنید. در این قسمت، مطابق شکل، روی گزینه Clear Cache تپ کنید تا پاک کردن کش اینستاگرام کامل شود.

مرحله سوم پاک کردن کش اینستاگرام
در هنگام پاک کردن حافظه اینستاگرام، حتما به واژه‌ی Clear cache توجه کنید. Clear Cache با Clear Data کاملا متفاوت است که ما در مطالب بالا به این تفاوت اشاره کرده و توضیحاتی را در این باره داده‌ایم!

 

کلام آخر درباره آموزش پاک کردن کش اینستاگرام
در این مقاله به تفصیل درباره کش اینستاگرام صحبت کردیم، حالا می توانید در مورد حافظه پنهان اینستاگرام هر چه نیاز دارید را انجام دهید. موضوع کش یا حافظه پنهان در همۀ سیستم ها گوشی همراه و برنامه های مربوط به آن وجود دارد، پس کسب اطلاعات درباره این موضوع به استفاده راحت و بهینه از گوشی منجر می شود.

مقالات مرتبط:

چرا سرعت گوشی پایین می اید و چگونه سرعت گوشی اندروید خود را بالا ببریم؟
چگونه فونت گوشی های اندرویدی را تغییر دهیم؟ معرفی همه روش ها + لینک دانلود برنامه ها
لیستی از کد های مخفی گوشی اندروید که از آنها خبر ندارید!
دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی اندروید چیست و برای حل آن چکار کنیم؟
دلایل کند شدن گوشی اندروید چیست و چه راه حل هایی برای آن وجود دارد؟
چگونه تبلیغات گوگل کروم را در اندروید حذف کنیم؟
پیشنهاد ویژه برای شمایی که به مباحث اندروید علاقه دارید: برنامه نویسی اندروید یاد بگیرید و درآمدزایی کنید!
 اندروید استودیو پلتفرم پیشنهاد شده گوگل برای طراحی اپلیکیشن است و زبان برنامه نویسی جاوا یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی اندروید است. این دوره نیاز به پیش نیاز ندارد. تمامی مفاهیم از صفر تا صد یعنی از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده می شود.

طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی اندروید یکی از پردرآمدترین شغل های الان و آینده جهان است. برای آشنایی با این روش ها مطلب “روش های کسب درآمد برنامه نویسی اندروید چگونه است؟” را مطالعه کنید. 

  • ۰۱/۰۱/۰۲
  • کافه فایل caffe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی